Nuri Bilge Ceylan Serisi - Dönercide Karşılaşma (r7raul)

Sıradan günlerden biriydi.Arkadaşlarla iftar buluşması gerçekleştirmek üzere Yıldız'da toplanacaktık. İftar vaktinde oturacak mekan arıyorduk. Mekan sahiplerine fiyat sorarak kıyaslama yapıyorduk. Gene mekanlardan birine girdik fiyatı öğrendik neyse mekandan arkadaşla çıkıyoruz, arkada tanıdık bi sima gözüme çarptı. Sanatsal filmlerinden tanıyacağımız Nuri Bilge Ceylan en köşeye oturmuş iki büklüm olmuş bi elinde tavuk döner bi elinde ayran hapur hupur götürüyordu. 

Bizi görünce irkildi hemen Nuri,"Okundu mu?" dedi. "Bırak bu ayakları Nuri, afiyet olsun"dedim. Ben bu sözleri söylerken Nuri kağıdın dibinde kalan son tavuk parçasını da ağzına götürüp, uzaklara doğru donuk donuk baktı. "Ekmeğin arasından çok et dökülmüş, bunlar hep israf." dedi. Hayata dair küçük ayrıntılardan mutlu olmayı çok iyi biliyordu Nuri, neden o kadar ödül aldığını o an daha iyi anladım. 

Yine sıkıntılı bi bakış attı önünde duran çiğnenmiş kürdana bakarak "Fransa'dan ödülü alıp geldim, seferiydim, havalimanından yeni geldim."dedi. "Anlayışla karşılarım Nuri." dedim. "Tel kadayıf çeeeek ustaa!!" diye seslendi ustaya pervasızca. Bi an için ustayla gözgöze geldik. "İşler nasıl gidiyor ustam?" diye sordum. Usta: "Bugüne kadar durgundu ama Nuri sabahtan beri burda bugün hareketli, sağolsun." dedi. 

"Hani ödülün nerde Nuri?"dedim. Yan tarafındaki sandalyeden siyah bi pazar poşeti çıkardı, sonrasından içinden alüminyum folyoya sarılmış bi cisim çıkardı. "Bu ne Nuri?" dedim. Nuri: "Çizilmesin diye koyduydum" dedi. Şive yapmaya başlamıştı Anadolu çocuğu... "Çok tırıvırı adammışsın Nuri senle pes oynamaya bile gidilmez, çirkefin önde gideniymişsin dedim ve olay yerinden ayrıldık.

by r7raul

Yorumlar

Unknown dedi ki…
iyiymiş :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Yüksek Makine Mühendisi" mi yoksa "Makine Yüksek Mühendisi" mi?

Kâğıt Yuvarlama Tekniği